עמוד תודה באתר | מדוע זה כה חשוב ואיך הכי נכון לבצע זאת?

עמוד תודה עלול להישמע לחלק מכם כמו משהו לא הכרחי, המשווקים המנוסים (ואולי גם הלא מנוסים) יסכימו פה אחד כי כל אתר באשר הוא חייב שיהיה לו דף תודה, בין אם הוא אתר תדמיתי, אתר סחר (E-Commerce) או אפילו פורטל גדול!

עמוד התודה יכול להראות כעמוד אשר מסמן לגולש שלנו שהוא מילא טופס צור קשר, השאיר את המייל שלו לניוזלטר, ביצע הזמנה ועוד.. בפועל, עמוד זה הוא הכרחי מאוד לאתר ואף חובה לכל אתר מסיבה מאוד כללית, דף זה בעצם יוצר לנו מעין "דיאלוג ישיר" עם הלקוח. ברגע שיש לנו דיאלוג עם הלקוח, יש לנו הזדמנויות לגרום ללקוח לבצע מגוון פעולות אשר חשובות לנו.

מה הוא דף תודה?

עמוד זה הוא עמוד באתר אשר הגולש מגיע אליו לאחר שביצע המרה באתר, כפי שהוסבר בקדימון, ההמרה יכולה להתבטא בכמה דרכים ומשתנה בהתאם לסוג אתר. עמוד זה יכול להיקרא גם בכמה שמות שונים כגון: Thank you page,  עמוד תודה, דף תודה ועוד המון בגדול, אך אלו הם השמות המרכזיים.

מהן המטרות של עמוד תודה?

  • סימון ההמרה בשביל פרסום בפייסבוק, שיווק בגוגל ובמגוון פלטפורמות נוספות; מסייע לנו להבין את העלות להמרה שלנו, קריטי מאוד בשביל מנהלי קמפיינים מכל הסוגים.
  • צביעת גולשים ספציפיים – עוזרת מאוד לבצע פרסום ממוקד לאנשים שביצעו אצלנו המרה, למשל: פרסום אינטסיבי של באנרים בגוגל למשך יום בגוגל על מנת להמשיך לחמם את הליד עד שאיש המכירות של האתר יחזור אליו.
  • הצעות נוספות לרכישה/ביצוע עוד המרות, למשל: לקוח השאיר את הפרטים שלו ואנו מציעים לו גם להירשם לניוזלטר שלנו ולעשות לייק לעמוד הפייסבוק שלנו
  • השארת הגולש באתר – חלק מהגולשים לרוב מסיימים את הגלישה שלהם באתר לאחר שהם משאירים את הפרטים, אנחנו נוכל לשכנע אותם להישאר בכך שנציע להם עוד מאמרים לקריאה שלנו או עוד מוצרים שיכולים לעניין אותם, במידה והם יישארו משך זמן ארוך באתר זה יעזור לנו מאוד כאשר אנו נרצה לבצע קידום אתרים אורגני בגוגל, שם משך זמן השהייה באתר הוא חשוב מאוד.

מה לא לשים בעמוד התודה שלנו?

כיום ידוע לרובנו כי חלק ניכר מקהילת המתכנתים והמשווקים – ככל הנראה עקב היעדר ניסיון מתאים, עלולים לא להתייחס לדף התודה שלנו ברצינות, כלומר, עלולים פשוט לרשום בדף מילים גנריות כגון: "תודה על השארת הפרטים, נציגינו יחזרו אליך בהקדם" ולהשאיר את הדף ריק מתוכן… זוהי טעות מאוד שכיחה! אני אוהב להתייחס לעמוד התודה כשטח נדל"ן באתר, כמו בחיים, נרצה לנצל כל שטח נדל"ן שיש לנו, זה יכול להכניס לנו עוד כסף ע"י רכישה נוספת או שמירה על לקוח נאמן וחוזר.

המילה תודה באנגלית

אילו דברים ניתן לשים בדפי תודה (Thank you pages)?

  • לייק לעמוד-הפייסבוק
  • הצטרפות לרשימת תפוצה
  • תצוגה מקדימה לבלוג באתר
  • הצעה למוצרים משלימים (באתרי מסחר)
  • עוד מידע עלינו/על המוצר שרכשו

 

אני ממליץ מאוד לשים לפחות כמה מהאלמנטים הללו בעמוד-התודה, היות ואנשים אשר מגיעים לעמוד התודה שבנינו הם לקוחות חמים! הם ביצעו פעולת המרה כלשהי באתר שלנו, כלומר הם כבר סומכים על האתר שלנו. זה לקוח שהרבה יותר קל למכור לו מאשר לקוח שלא ביצע המרה באתר שלנו. לא מצאתי לצערי מקור מהימן אשר מספק נתונים גורפים על אחוז ההמרה מדף זה, אך אני מאמין כי מדובר כאן ברוב האתרים על לפחות יותר מ-50% המרה! כמובן שכל אתר לחוד ואין נתון חד משמעי על העניין, אבל מוזמנים לנסות ולראות בעצמכם. 

דגשים לבניית Thank you page

  • אל תעמיסו יותר מידי – אז אמנם נכון שישנה התאמה של עניינים רבים לדף-התודה עצמו, אך חשוב לזכור כי במידה ויהיו יותר מידי אלמנטים זה יכביד על המשתמש עד לנטישה המתבקשת, לכן חשוב באופן קריטי לעשות את זה מאוד אינפורמטיבי אך למצוא בכל זאת את האיזון.
  • שימו פיקסל (קוד ל-Remarketing) וצבעו את הגולשים, צפוי לסייע לכם כאשר תבצעו קידום ממומן בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכו'
  • עשו אותו מושך כמו שניתן, כתבו תוכן שיווקי מושך, עצבו אותו באופן מושך ומעניין ככל שניתן, תפסו לגולש את העין וגרמו לו לבצע את ההמרה!

איך מפנים צור קשר לדף תודה בוורדפרס (WordPress) בשלושה צעדים פשוטים

שימו לב! שיטה זו תקפה למשתמשים באלמנטור (Elementor) בלבד. במידה ואין לכם אלמנטור, אני מאוד ממליץ להתחיל להשתמש 😊 בנימה יותר רצינית, לצערי אין כאן הסבר לאנשים אשר לא משתמשים באלמנטור. לבנות אתר בוורדפרס הוא דבר מאוד חשוב בימים אלו ואלמנטור הוא חלק בלתי נפרד ממנו, לדעתי לפחות.

שלב 1:

פתחו את טופס צור הקשר, אמור להיפתח לכם המסך הבא, נלחץ על הכפתור "פעולות אחרי שליחה".

שלב 1 בקישור טופס לעמוד תודה

שלב 2:

לחצו על סימן ה+ שם, לאחר מכן סמנו את האופציה "הפניית URL".

השלב השני בקישור דף תודה בוורדפרס

שלב 3:

תפתח לכם עוד אופציה בשם "הפנית URL" בתוך הטאב של האלמנטור, שם תזינו את הכתובת URL של עמוד התודה שלכם, דבר זה בעצם אומר למערכת להעביר את מי שמילא את הטופס ל-URL  המבוקש.

הדגמה מאלמנטור בוורדפרס על עמוד תודה

וזהו בגדול, 3 שלבים ממש פשוטים וקלים אשר כל אדם יכול לבצע, נסו בעצמכם 😊

לסיכום

במידה ואין לכם עמוד תודה, אני מאוד ממליץ לכם להפנים את כל היתרונות שסוכמו במאמר זה ולעשות זאת בהקדם האפשרי! האפשרויות שיש לדפי תודה הם בלתי מוגבלות ואפשר להתאים אותם במיוחד לכל סוג שירות שיש לכם, אין לזה פורמט, זה הכל תלוי בסוג השירות, במידה ותרצו ניתן להתייעץ איתי על העניין.

במידה ויש לכם עמוד תודה אך הוא בנאלי וממוצע, שפרו אותו עם הדגשים במאמר! אני יכול להבטיח לכם שבמידה ותעשו זאת נכון, תראו תוך זמן קצר מאוד את השיפור בהמרה.

יובל שטרן
יובל שטרן
משווק בתחום דיגיטל אשר מאמין בשיווק מבוסס נתונים. מאמין גדול של להסתכל על הנתונים בצורת ROI (Return of investment). בין היתר גם בונה אתרים מבוססי וורדפרס.
מאמרים נוספים
ליצירת קשר מהירה

לקבלת שיחת ייעוץ ללא עלות