שיווק קנאביס רפואי בדיגיטל

אז כן, השנים עברו, האנושות התקדמה ותאמינו או לא – שיווק קנאביס רפואי בדיגיטל זה כבר לא משפט גס או לא חוק, הוא בהחלט דבר אפשרי ואפילו על גדר החובה אם אתם הבעלים של חברה כזאת.

נושא הקנאביס הרפואי נמצא במילים עדינות "לא מעט" בכותרות המרכזיות בשנים האחרונות, לפעמים בהיבטים שליליים, לפעמים בחיוביים ובעיקר השאלה המרכזית, מתי תגיע הלגליזציה לארצנו? אין ספק שהדעות על זה חלוקות בהחלט ובגלל זה העולם הדיגיטלי הוא האפיק האידיאלי לפרסום התחום.  עולם הדיגיטל מאפשר לנו להגיע בדיוק ללקוחות שאנו מחפשים וגם לענות ללקוחות אשר מחפשים את התחום.

לצערי נכון לזמן כתיבת מאמר זה יש עוד המון הגבלות על פרסום הקנאביס ברחבי הדיגיטל, אבל במקום להתמקד במה אי אפשר בואו נתמקד במה שבאמת מעניין, מה שכעת.

במאמר זה אסביר על שני דברים:

להלן מגוון רחב של שיטות של שיווק קנאביס בדיגיטל:

בניית אתר וורדפרס העוסק בקנאביס רפואי

השיטה הזאת היא ראשונה ומסיבה מסוימת, היא ללא ספק הכי חשובה! אתר כיום הוא הפנים של החברה, הוא משקף המון עליכם ועל רמת הרצינות של החברה שלכם, מעבר לזה אתר כיום הוא בין היתר גם כלי מכירה שלכם. אנחנו מזמינים אתכם לקרוא בפירוט על בניית אתרי וורדפרס אצלנו ומדוע זה כה חשוב אך מה שבעיקר תצטרכו לדעת זה שוורפרדס היא הפלטופרמה המומלצת ביותר בימים אלו לבניית אתרים מכיוון שניתן לקדם את האתר בצורה אורגנית הכי טוב דרכה והיא בעלת ממשק ידידותי ומאוד נוח למשתמש. באתר שלכם אתם תוכלו לייצר מלאי זנים, הסבר על החברה, להזמין אנשים להצטרף לרשימת דיוור שלכם וכמובן לקדם דרך האתר מגוון ביטויים אשר תקדמו בצורה אורגנית ויניבו לכם בעתיד המון לקוחות.

קידום אורגני SEO ופרסום כתבות באתרים מובילים

אחד מהדברים שגוגל לא יכול לשלוט עליהם (ואין הרבה כאלה) הוא הדברים שאנשים מחפשים, יש המון לקוחות פוטנציאלים אשר מתעניינים ומחפשים בגוגל אפשרויות רכישה. למרות ההתנגדות המוחלטת של גוגל לקנאביס הוא לא חוסם את הקידום האורגני, במידה ואתם לא יודעים על מה אנחנו מדברים מוזמנים לקרוא מה זה קידום אתרים אורגני בגוגל. נכון, כנראה הקדימו אתכם והמתחרים שלכם התחילו לעשות זאת כבר לפניכם אך אנו דוגלים במשפט "אף פעם לא מאוחר מידי", תמיד אפשר להתחרות בהם ואף לעקוף אותם, אך אין ספק שזה ייקח זמן. אתר אשר מקודם היטב יכול לעלות בתוצאות יחסית מהר אם עושים זאת נכון אך יש להבין כי זה תהליך אשר מצריך המון סבלנות מצידכם, לא תראו את ההתקדמות ביום וגם לא בחודשיים, אך אין ספק כי זה בין אפיקי הפרסום המשתלמים ביותר לאורך זמן.

ועכשיו לדבר אשר תופס לכם 2 דגים במכה – פרסום כתבות באתרים מובילים (כגון walla, ynet, make  וכו'). הדג הראשון שזה תופס כמובן, חשיפה עצומה. פרסום כתבות באתרים אלו צפוי לחשוף את הכתבה לאלפי גולשים ובכך גם להמיר אותם ללקוחות וכמובן ייצור מודעות למותג שלך. הדג השני מתקשר לקידום האורגני, אני מפרט זאת בהרחבה במאמר אשר ציינתי קודם, אך דעו כי במידה ונשים קישור לאתר שלנו במאמר אשר פרסמנו באתר המוביל זה יחזק באופן משמעותי את האתר ובמיוחד את הביטוי אשר נרצה לקדם במאמר זה.

צמח של קנאביס רפואי

קידום אורגני ברשתות החברתיות

כמו גוגל, גם ברשתות החברתיות השונות ניתן לפרסם בצורה אורגנית פוסטים המקושרים לקנאביס, זאת לעומת השיטה הממומנת ברשתות החברתיות, אותה לא תוכלו לבצע כלל נכון לימים אלו.

הקידום האורגני עצמו יכול להתבצע על ידי שימוש בהאשטאגים באינסטגרם, שיתופים בפייסבוק, פרסום בקבוצות, הזמנת חברים וכו'. בעמודים שלכם חשוב לפרסם תוכן מעניין, פוסטים מעוצבים ברמה מקצועית גבוהה, סרטוני וידאו עם הסבר (מומלץ מאוד) ובעיקר לתת את הערך המוסף ללקוחות שלכם ולבסס את עצמכם כאוטוריטה בתחום שלכם, לפעמים מספיק פוסט אחד שמשכתם את תשומת הלב של הלקוח על מנת לגרום לו לבצע רכישה, ובמידה ונתתם להם גם חווית שירות טובה הרווחתם לכם לקוח קבוע מפוסט אחד ללא השקעת כסף עליו, מבחינת כל עניין ביצוע הפוסט זה כבר עניין יותר מורכב של שיווק בפייסבוק עליו אתם מוזמנים לקרוא בהרחבה ולהבין כיצד לבצע זאת נכון. כמובן יש עוד פלטפורמות בהם ניתן לפרסם בצורה אורגנית כמו פינטרסט וטלגרם אך רוב הקהל הישראל מרוכז בעיקר באינסטגרם ופייסבוק.

שליחת סמס ללקוחות ואימייל

שליחת סמס ללקוחות וגם אימיילים (Newsletter) מאפשר לשמור על קשר עם לקוחות קיימים וחדשים ולגרום להם לרכישות חוזרות, בעזרת ניהול נכון ואסיפת נתונים מדודה ניתן לעשות זאת בצורה אשר תניב המון מכירות.

תוכניות שותפים

ניתן לפנות לאתרי קנאביס בארץ ולהציע להם אחוז קבוע ממכירות שייעשו בעזרת הקישור שלהם, מומלץ לעשות זאת בהתחלה של העסק על מנת להתחיל ליצור לכם מאגר לקוחות נאה.

שיווק קנאביס רפואי בדיגיטל דרך פורטלים, האם אפשר?

אז כן, ללא ספק אפשר ואף רצוי להשתמש בפורטלים גדולים בתחום הקנאביס רפואי על מנת להשיג עוד לקוחות, בין אם זה דרך הזמנות או לגרום ללקוחות להגיע פיזית לחנות שלכם. ישנם בארץ כמה פורטלים מאוד חזקים בתחום כאשר אחד מהראשיים שבהם הוא ללא ספק Cannabiz אשר מכיל בתוכו את רוב (אם לא כל) בתי המרקחת לקנאביס רפואי בישראל, כמובן שיש עוד כמה אתרים מרכזיים בארץ כגון:
  • קנאביס.com
  • בריא בישראל
  • cannapedia
ועוד המון אתרים שעשו עבודת שיווק נהדרת וניתן למצוא אותם בגוגל בעמוד הראשון על שלל ביטויים מגוונים.

ניסיון עקיפת האיסורים של גוגל

גוגל ופייסבוק באופן רשמי לא מאפשרות לעסקי הקנאביס לפרסם, אך ניתן לעשות זאת באמצעות כמה דרכים יצירתיות, בעיקר על ידי המון ניסוי וטעייה. בפייסבוק הדרך היצירתית ביותר לעשות זאת היא כמה שפחות לפרסם את עלה הקנאביס בפוסטים, לא להשתמש במילה קנאביס, לצורך מודעות אלו תצטרכו לפתוח המון חשבוני מודעות בפייסבוק וגם לקחת בחשבון שאתם עלולים להיחסם ברובם, יש לציין שזוהי דרך טיפה מייאשת ולא בטוחה, אך מניסיון – כאשר היא עובדת לפרק זמן, היא אכן מביאה תוצאות מעולות, השוק צמא לפרסומי קנאביס. בגוגל העניין הרבה יותר פשוט, אין שום בעיה לפרסם קנאביס כל עוד אתם לא משתמשים במילה קנאביס במודעות עצמן, לכן זה הופך את גוגל לפלטפורמה הרבה יותר אטרקטיבית עבורכם.

שיווק קנאביס דרך משפיענים

שיטה מאוד מומלצת ואף על גדר החובה בתחילת דרכו של עסק קנאביס מתחיל, המשפיענים בימים אלו הם שיטת שיווק לגיטימית אשר עובדת ומביאה תוצאות מעולות! שיטת שיווק זו מתאימה במיוחד לתחום זה, בו כל כך קשה להגיע להמון אנשים ברשתות החברתיות.

אשמח לייעץ לכם על תחום הקנאביס באריכות, צרו קשר​

הצלחתם לשרוד עד כה מבלי להשתעמם? מעולה! 😊

להלן כמה דברים אשר חשוב להתמקד בהם מבחינה אסטרטגית לשיווק קנאביס רפואי בדיגיטל:

  • אריזה איכותית ויצירתית – על מנת לבלוט תמיד חייבים להיות שונים מהשאר, ככל שהאריזה תהיה מיוחדת יותר, ככה ידברו עליה יותר ותוכלו להרוויח שיתופים אורגנים מהלקוחות שלכם.
  • מערך משלוחים אפקטיבי בדיגיטל – להרחיב על זה זה מיותר, בנו לכם מערכת הזמנות אונליין מושקעת ונוחה עם ממשק מזמין, היום כבר לצאת מהבית זה מילה גסה.
  • טיפים והדרכות – צרו ללקוחות שלכם קהל אשר עוקב אחרי הפוסטים שלכם ע"י נתינת ערך מוסף, גם אם אתם מרגישים שאתם נותנים לו ערך שכביכול יכולתם להרוויח עליו, תשנו את קו המחשבה, על ידי יצירת האמון והביטחון שאתם מבינים בתחום, לקוח אשר עוקב אחריכם בסוף יהיה הלקוח שלכם וככל הנראה גם לקוח חוזר. כאשר מבצעים שיווק קנאביס רפואי בדיגיטל אמון ואמינות הוא ללא ספק אחד הדברים החשובים ביותר וכאשר מבצעים טיפים והדרכות זה ללא ספק בונה את האמינות.
  • מועדון לקוחות – חשוב לתת הטבות ללקוחות חוזרים, בסופו של דבר הם גם הכרטיס ביקור שלכם ללקוחות פוטנציאלים ומעבר לזה, המועדון מדרבן אותם לרכישות חוזרת ע"י הנחות והטבות בלעדיות.
  • אל תשימו את כל הביצים בסל אחד – עבדו במגוון פלטפורמות בו זמנית, בייחוד בתחום כה שבריר אשר ניתן להיחסם בו ביום בהיר, חשוב לחלק את הביצים שלכם ליום שבו אחת תישבר.

סיכום ושאלות נפוצות על שיווק קנאביס

תחום הקנאביס מתמודד עם המון מגבלות פרסום בתחום הדיגיטל, אני באופן אישי מאמין שזה רק עניין זמני, אך בינתיים צריך להתמודד עם מה שיש. הגיע הזמן שלכם להיכנס לתחום והתירוץ "מאוחר מידי" כבר לא מתקבל כי כפי שאמרתי, אין דבר כזה מאוחר מידי בדיגיטל.

הקמת עסק בתחום הקנאביס דורשת אומץ רב, תשקיעו את האקסטרה מאמץ וכסף בדיגיטל כדי להגשים את החזון של החברה שלכם וכך תביאו אותה לגבהים חדשים.

תודה רבה על הקריאה עד כה, ואם יש שאלות כלשהן אתם יותר ממוזמנים להתייעץ איתי.

כמו בכל דבר אשר משווקים, ככל שנתפרס על יותר פלטפורמות אנחנו נוכל להביא יותר ויותר לקוחות אך זה תלוי תקציב. אוכל להגיד לכם על כמה פלטפורמות כדאי להתפרס בהתאם לתקציב שלכם 🙂

כאשר איני מתייחס לריטיינר שמשלמים למשווק, אלא רק לתקציב שאנחנו נותנים לגוגל ולפייסבוק אני לא ממליץ על להתחיל בפחות מ-2000 ₪ (הכי מינימלי)

עלות השירות משתנית בין לקוח ללקוח ובהתאם לשירותים אשר לוקחים אצלי, יותר מאשמח לבצע איתכם שיחת ייעוץ ללא עלות בנושא.

באופן חד משמעי, כן. מכיוון שנכון לכתיבת מאמר זה פרסום קנאביס רפואי ברחבי הדיגיטל הוא אינו חוקי בעיני פייסבוק וגוגל בישראל אז אנחנו לוקחים סיכון, כמובן אנחנו פועלים עם המון חשבונות מהסיבה הזאת, אשמח לפרט על זה באריכות בשיחה.

יובל שטרן
יובל שטרן
משווק בתחום דיגיטל אשר מאמין בשיווק מבוסס נתונים. מאמין גדול של להסתכל על הנתונים בצורת ROI (Return of investment). בין היתר גם בונה אתרים מבוססי וורדפרס.
מאמרים נוספים
ליצירת קשר מהירה

לקבלת שיחת ייעוץ ללא עלות