קמפיין באנרים בגוגל (GDN) – מה זה ואיך עושים זאת נכון?

כל עוד גלשתם באתר כלשהו ברחבי האינטרנט בשנים האחרונות, הייתם באפליקציה או אפילו הייתם ב-Gmail שלכם, נתקלתם באחת מהפרסומות שקמפיין הבאנרים גוגל מציע. אז סיכמנו שלא עזבתם את כדור הארץ בשנים האחרונות ונתקלתם באחת מהפרסומות הללו? יופי 😊במאמר הבא אסביר על העניין, מה זה, כמה זה עולה ולאיזה סוגי עסקים זה מתאים?

קמפיין באנרים בגוגל מאת יובל שטרן

מה זה GDN ולמה משתמשים בזה?

ראשית כל, הפירוש המילולי של זה Google Display Network. מיליוני דולרים נשפכים לרשת המדיה של Google (GDN) מדי יום. אבל למה? גוגל מציעה אינסוף אפשרויות למשווקים לקדם את המוצרים שלהם, אז במה שונה הרשת הזו? משווקים משתמשים ברשת המדיה של גוגל כדי להניע תנועה ישירה אל תוך אתר היעד שלהם, רק יש כאן תפנית קטנה לעומת שיטות הפרסום האחרות של גוגל, כאן אנחנו בעצם מפרסמים בתוך אתרים של אחרים. כאשר יש עומס רב של מתחרים בתעשייה שמבצעים קידום ממומן בגוגל ברשת החיפוש, ה-GDN יכול להיות אלטרנטיבה מצוינת.

באנרים בגוגל – יתרונות וחסרונות

כמו בכל דבר בחיים, אי אפשר שרק יהיה יתרונות. כמובן מחובתי להציג לכם את כל השיקולים ואת כל הזוויות שניתן להסתכל על מנת להחליט אם אתם צריכים את השירות. אני באופן אישי חושב שהקמפיין הזה אידיאלי כמעט לכל עסק שיש לו תקציב פרסום הולם (בשביל להיכנס לפרטים על הסכום המדויק אצטרך לדעת את סוג העסק. אז בלי חפירות מיותרות, להלן היתרונות והחסרונות:

יתרונות

חסרונות

הופעה מיידית לאחר עליית הקמפיין

הקלקות של מתחרים שמבזבזים כסף

ניתן לעשות טירגוטים מדויקים

ברגע שנגמר התקציב היומי לא מופיעים יותר

מחירים מאוד זולים ביחס לשוק

חשופים לתחרות בין המתחרים

לא חייב תקציב גבוה

לא תמיד שמים לב לפרסומות

מודעות ויזואליות ומושכות

שיעור הקליקים (CTR) עלול להיות נמוך

מושלם לקמפיין Remarketing

במידה ופונים ללקוחות חדשים, התנועה עלולה להיות לא איכותית

מעלה מודעות למותג

ההקמה עלולה לקחת זמן (במידה ומעצבים באנרים במיוחד)

 

סוגי עסקים שקמפיין באנרים בגוגל מתאים להם

קמפיין GDN מתאים לרוב העסקים אך אמנה לכם 10 סוגי עסקים עיקריים שזה הכי מתאים להם, זאת על מנת שתוכלו להביא את הקונספט של העניין. מבלי שום קשר, ניתן להתייעץ איתי על מנת לבדוק אם העסק שלך מתאים לפרסום באנרים בגוגל. להלן סוגי העסקים:

  • עסקי מסחר אלקטרוני
  • חברות B2B
  • עסקי נסיעות ואירוח
  • ספקי חינוך והדרכה
  • חברות בריאות ואיכות חיים
  • חברות רכב
  • עסקים לשירותי בית
  • סוכני נדל"ן ויזמים
  • נותני שירותים פיננסיים
  • יצרני מוצרי צריכה וקמעונאים

קהלים אשר נרצה לטרגט בקמפיין GDN

בעת פרסום ברשת המדיה של גוגל (GDN), חשוב לבחור את הקהל הנכון למקד אליו את המודעות שלך. הנה כמה סוגים של קהלים שנוטים להיות יעילים ברשת המדיה של Google:

רשימות שיווק מחדש(Remarketing/Retargeting)

הקהלים האלה מורכבים מאנשים שקיימו בעבר אינטראקציה עם האתר או האפליקציה שלך. מכיוון שהם כבר גילו עניין במוצר או בשירות שלך, סביר להניח שהם יהיו פתוחים יותר למודעות שלך. דומה מאוד לדברים שמבצעים כאשר עושים שיווק באינסטגרם, שם אנחנו גם נרצה מאוד לשווק לקהל החוזר שלנו.

קהלים דמוגרפיים

מיקוד המבוסס על מידע דמוגרפי כגון גיל, מגדר ומיקום יכול להיות דרך יעילה להגיע לקהל הרצוי. לדוגמה, רצון לפרסם לקהילת פנסיונרים עשויה לרצות למקד לאנשים מעל גיל 65 לפחות.

קהלים מבוססי עניין

ה-GDN מאפשר לך למקד לאנשים על סמך תחומי העניין שלהם, כגון ספורט, בישול או טכנולוגיה. זו יכולה להיות דרך מצוינת להגיע לאנשים שיש להם סיכוי גבוה יותר להתעניין במוצר או בשירות שלך.

קהלים בעלי זיקה מותאמים אישית

סוג זה של קהל נוצר על ידי קיבוץ אנשים עם תחומי עניין והתנהגות גלישה דומים, מה שמגדיל את הסיכוי שהם יתעניינו במוצר או בשירות שלך.

 

קהלים שמעוניינים בשוק

אלו הם אנשים שנמצאים באופן פעיל בשוק של מוצר או שירות ספציפיים. גוגל משתמשת בלמידה חישובית כדי לזהות אנשים שיש להם סיכוי גבוה יותר לבצע המרה, לכן זו דרך יעילה להגיע לאלו שיש להם סיכוי גבוה יותר לקנות את המוצר או השירות שלך.

בסך הכל, חשוב להשתמש בשילוב של סוגי קהלים אלה כדי להגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון ובהקשר הנכון. על ידי שימוש בקהלים אלו תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם להגיע לאנשים הנכונים עם המסר הנכון ולשפר את ההחזר על ההשקעה (ROI).

אשמח לייעץ לכם על באנרים בגוגל באריכות, צרו קשר

אילו גדלים של באנרים צריך לקמפיין באנרים בגוגל?

כאשר אנו בוחרים בקמפיין שלנו להעלות מודעות ידניות שאנחנו עיצבנו ולא מודעות רספונסיביות אשר מעוצבות על ידי האלגוריתם של גוגל, ישנם גדלים של גוגל אשר צריך להתאים את הבאנרים שלנו ולהתיישר לפי מה שגוגל מציב לנו. אני באופן אישי ממליץ להשתמש בבאנרים הרספונסיבים של גוגל, הם לרוב מניבים תוצאות טובות יותר וגם דורשות הרבה פחות מאמץ. להלן מידות הבאנרים:

גודל הבאנר

סוג הבאנר

200 X 200

ריבוע קטן

240 X 400

מלבן אנכי

250 X 250

ריבוע

250 X 360

מסך רחב משולש

300 X 250

מלבן מוטבע

336 X 280

מלבן גדול

580 X 400

Netboard

120 X 600

Skyscrapper

160 X 600

Wide Skyscrapper

300 X 600

חצי עמוד

300 X 1050

דיוקן

468 X 60

באנר רגיל

728 X 90

חוצות

930 X 180

באנר רוחב

970 X 90

חוצות גדול

970 X 250

חוצות

980 X 120

פנרומי

300 X 50

באנר למובייל

320 X 50

באנר למובייל

320 X 100

באנר גדול למובייל

 

לסיכום

לסיכום, רשת המדיה של גוגל (GDN) היא כלי רב עוצמה לעסקים מכל הגדלים והענפים. זה מאפשר לך להגיע לקהל רחב על ידי הצגת המודעות שלך במיליוני אתרים ואפליקציות ברחבי האינטרנט. על ידי מיקוד לקהל הנכון עם המסר הנכון, אתה יכול להגביר את המודעות למותג ולהניב יותר המרות. בין אם אתה עסק קטן שמעוניין להגיע לקהל מקומי או עסק גדול המעוניין להרחיב את טווח ההגעה שלך, ה-GDN יכול לעזור לך להשיג את יעדי השיווק שלך. עם היכולת למקד לפי נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, קהלים שמעוניינים בשוק, שיווק מחדש וקהלים בעלי זיקה מותאמים אישית, ל-GDN יש מגוון רחב של אפשרויות מיקוד שיכולות לעזור לך להגיע לאנשים הנכונים בזמן הנכון. לכן, כל עסק צריך לנצל את הבאנרים בגוגל כדי להגביר את הנראות שלו ולהגדיל את המכירות.

יש מגוון רחב מאוד של גדלים בהם ניתן, נכון לשנה זה יש 20 סוגי גדלים, ניתן להפעיל קמפיין גם ללא שימוש בכל 20 הגדלים אך רצוי מאוד בשביל שהקמפיין יעבוד בצורה הטובה ביותר להשתמש בכולם. ניתן לראות את כל הגדלים במדריך של גוגל או לקרוא את המאמר שלי בו גם מצוינים כל הגדלים בהם ניתן להשתמש. כמובן שניתן גם לבצע מודעות רספונסיביות אשר לא צריך לעצב אותן, מוזמנים להתייעץ עליהם איתי.

זוהי שאלה ישירה של תקציב הפרסום של העסק, על זה אוכל לענות רק לאחר שאראה את פריסת המדיה של העסק. כאשר יש תקציב מספק לעסק (5000 ₪ ומעלה) אני לרוב כן אמליץ להתחיל בקמפיין GDN רק למטרת Remarketing  של אנשים שנכנסו לאתר ולא השאירו ליד/ביצעו רכישה.

זוהי שאלה שנשאלת יחסית הרבה לכן ראיתי לנכון לציין אותה, התשובה היא לא. פרסום בפייסבוק הוא דבר שונה לגמרי. גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook) הם לא "החברים הכי טובים" ולא משתפים פעולה אחד עם השני, לכן לכל אחד יש קמפיינים נפרדים, אכן אפשר ואף רצוי להריץ קמפיינים בשני הפלטפורמות הללו במקביל.

כן, כמו כל דבר ניתן ללמוד ולבצע זאת לבד. אני באופן אישי לא ממליץ לעשות זאת לבד ללא ידע מקדים, בסוף שמים כאן הרבה כסף אשר משלמים אותו לגוגל, המחשבה של לעשות את הפרסום לבד נובעת מהרצון לחסוך את הכסף על הריטיינר של השיווק אך לרוב הסכומים שמפסידים על הטעויות שמבצעים עולים על הסכום שהייתם צריכים לשלם למשווק שלכם.

יובל שטרן
יובל שטרן
משווק בתחום דיגיטל אשר מאמין בשיווק מבוסס נתונים. מאמין גדול של להסתכל על הנתונים בצורת ROI (Return of investment). בין היתר גם בונה אתרים מבוססי וורדפרס.
מאמרים נוספים
ליצירת קשר מהירה

לקבלת שיחת ייעוץ ללא עלות