העדכונים של גוגל לא עוצרים לרגע, התפתחות ה-AI מלחיצה אותם ועדכון ה-E-E-A-T נועד לעשות את מה שAI לא יכול לעשות. השאלה שנשאלת כמובן היא: מה בינה מלאכותיות לא יכולה לעשות?
התשובה היא כמובן לא אחרת מאשר: להיות אנושי. בדבר הזה עוסק העדכון הבא של גוגל ואני באופן אישי מאמין שכך גם הולכים להיראות העדכונים העתידיים, גוגל הולכת להפוך את האלגורתים שלה ליותר מדויק וחד על מנת לא לתת לבינה המלאכותית להשתלט לה על נתח השוק "הצנוע" שהיא שולטת עליו כבר מעל 20 שנים.
אז האם זה ישפיע או לא? הזמן יגיד, אנחנו בכל מקרה נמשיך לעקוב אחרי העניין ולפעול כמו ילדים טובים לפי הנחיות גוגל (הוא גם קורא את הטקסט הזה אז חייב להתחנף).
הפוסט הזה הוא בעיקר סיכום של הוידאו הבא, מומלץ לעקוב אחרי יוצרי הסרטון (וגם אחרי הבלוג שלי):
בסרטון מוצגים דברים חשובים שעלינו לחשוב עליהם וליישם באסטרטגיית SEO לטווח ארוך שלנו, האסטרגיה שלנו תהיה שילוב בין E-E-A-T לעדכון מוצר Google.
מה זה E-E-A-T?
- E – Experience (ניסיון)
- E – Expertise (מומחיות)
- A – Authoritativeness (סמכות)
- T – Trustworthiness (אמינות)
הסבר ומסקנות מהוובינר על E-E-A-T
ראשית ולרוב – ה-Trust הוא הפרמטר החשוב ביותר והכל בנוי סביבו. מומחיות, ניסיון וסמכותיות (E-A-T) = כולם נותנים לך אמון.
מאותם עדכונים אנו מבינים שגוגל שמה הרבה תשומת לב ומתמקדת ב"חוויה ממקור ראשון". זה אומר (מתוך עדכון סקירת מוצר של גוגל) שאנחנו צריכים להביא ראיות לשימוש במוצר (סרטונים, צילומי מסך) ואנחנו לא יכולים פשוט לומר שהשתמשנו במשהו שלא השתמשנו בו בפועל וניסינו. גוגל לא אומר את זה ספציפית, אבל אני יכול לקרוא בין השורות שאתה צריך לכתוב בגוף ראשון "כשעשיתי את הבדיקה שלי חוויתי…".
למרות שבמקרה של ניסיון ממקור ראשון, חשוב לציין שלא חייב להיות מומחה כדי לכתוב על החוויה שלך. רק חייב להראות את הניסיון שלך ממקור ראשון ולהביא מידע רלוונטי. אבל אם כותבים על משהו שהוא לא חוויה אישית, הסמכות והמומחיות חשובות הרבה יותר. לדוגמה: כתיבה על החוויה האישית שלך כחולה סרטן לעומת כתיבה על סוג של סרטן (מאמר רפואי).
איך נדע מה יותר חשוב? מומחיות, ניסיון, סמכות או אמון?
התשובה לשאלה זו טמונה כנראה בכוונת שאילתת החיפוש. הכוונה כנראה תקבע מה יגרום לך לדרג גבוה יותר בכל הנוגע לניסיון לעומת מומחיות. לדוגמה, אם תקליד "הכי טוב" זו תהיה תוצאה של חוויה. כל דבר שמציע לך לחפש את דעתו/ניסיונו/חשבון ממקור ראשון של מישהו. אולם כאשר אתה מקליד "טיפול בסרטן" זה יהיה חייב להיות מומחיות וסמכות.
דבר מעניין נוסף שהוזכר בוובינר הוא האופן שבו גוגל משתמשת ב-E-E-A-T כדי להילחם בתוכן AI. הם אומרים ואני מסכים שרק אנשים יכולים לתת לך ניסיון ממקור ראשון, זה משהו שתוכן הבינה המלאכותית לא יכול לתת לך. אז, התזמון של עדכון E-E-A-T מצביע על כך שזו הדרך שבה גוגל תזהה ותלחם בתוכן בינה מלאכותית – בהיעדר ניסיון אישי ושפה בגוף ראשון אתה עלול לקבל ביטול דירוג (לא רק, אלא שעלינו להתמקד בהבאת זה) ואפשר לומר שהם כנראה יתמקדו בזה בעדכונים העתידיים שלהם.
אמון – איך בונים אותו?
על ידי הצגת המותג והאנשים מאחורי התוכן. גוגל תנסה להבין מי הם יוצרי התוכן ואת התמריץ שלהם לכתוב את התוכן והמוניטין. אנחנו צריכים לעזור לבנות אמון. נסו ליצור תוכן שיועיל בראש ובראשונה למשתמש. הפגינו אובייקטיביות (זו הסיבה שיש בלוג באתר הוא סופר חשוב. זו הפלטפורמה עבורנו ליצור תוכן כזה שאין בו כדי להמיר אנשים להירשם אלא דרך להכניס תוכן לא מסחרי ואובייקטיבי). קישור למקורות מהימנים אחרים זה טוב. ככל שהתוכן עצמו פחות מסחרי – כך ייטב. זו הדרך להבטיח צמיחה לטווח ארוך.
האם EEAT חשוב לכל הנישות?
התשובה היא – ככל שהתוכן גורם נזק רב יותר, כך EEAT משנה יותר. בנישות שה-EEAT הכי חשוב, כנראה הרשות הכי חשובה ולייעוץ, שם נכנסת המומחיות. (הדוגמה הטובה ביותר היא בחיפוש מידע על קורונה, תחילה תקבל בתוצאות שלך את כל אתרי הרפואה של הרשות).
כאשר חסר לך הניסיון או המומחיות, דיבור עם אנשים מומחים הוא הפתרון שלך. כמו כן, הם עשויים לתת לך כמה תובנות חדשות או דעה חדשה שאף אחד לא דיבר עליה לפניך.
עצות להמשך
- שימו את שמות הכותבים במקום כלשהו, הראו מי עומד מאחורי התוכן, גוגל רוצה לראות את זה. כלול את שמותיהם ב"אודותינו" (בעמוד החברה) ותן להם דף מחבר עם ביוגרפיה. זהו ההתחלה של בניית מומחיות, גם אם המחברים עצמם אינם נחשבים מומחים בתחום ואין להם טביעת רגל דיגיטלית, זה יכול לעזור.
- השתמשו ב- Schema.org – סכימת אדם (Person Schema), נבדק על ידי.
- השתמש במאמר עדכון הליבה של google אוגוסט 2019 כרשימת התוכן שלך – עדיין רלוונטי עד היום.
- ניתן להשתמש בכלי AI למטרות מסוימות כמו: סיכום התוכן המקורי שלך או להפיק ממנו שאלות נפוצות כדי לוודא שהם יהיו מקוריות.